Řada čtenářů ZODu se ve svých dopisech vrací k otázkám evoluce. Těm, kteří toto téma považují za nedůležité, se omlouváme, ale následující výzva přichází tentokrát z řad čtenářů i samotných vědců a ne od "fanatických fundamentalistů". Evoluce jako dialog hýbe nejen vědeckým světem, ale musí hýbat i křesťanským. Student Přírodovědecké fakulty UK v Praze napsal:

Způsob, jakým jsem byl o vědeckých poznatcích na všech typech škol poučován, považuji za podvod. Vlastně to není podvod jakési neosobní vědy ani lidí, kteří ji dělají - oni to určitě myslí dobře; podvádíme sami sebe, jsme ochotni uvěřit všemu. ... Ono je opravdu těžké, nemá-li dvacetiletý člověk s dosud tvárnou duší věřit všemu, co mu autority vědy povídají. Všechno je navíc umocněno tím, že číst a opakovat si něco do zblbnutí proto, abych to mohl odvykládat u zkoušky - podobné věci nazývám nutné zlo. ... Ale abych stále jen nerozvracel: děkuji vám všem, kdo jste vědu dělali, děláte a budete dělat. Nebýt vás, nikdy by nebylo možné si skutečný (?) stav věcí uvědomit. Takových jako já je jistě více. Pomozte nám! Prosím. - D. K. -

 

... Chci vám položit otázku týkající se evoluce a školství. Domnívám se, že to bude zajímat více mladých rodin, kde mají děti nejen školního, ale i předškolního věku. Konkrétně mám na mysli otázku, jak vysvětlit dítěti, které se ve škole učí (nebo spíš bude učit) evoluční vývoj, že je to pouze lidský výmysl, ale aby tímto poznáním neztrácel autoritu k učitelům. A nebo naopak, aby dítě neztratilo důvěru k rodičům, kteří dítěti pomalu začnou vysvětlovat že to, co je kolem nás, není dílem náhody ani dílem procesu, který si řídí příroda sama, ale dílem Boha, který je živý, spravedlivý a svatý.

- M. A. -